Kurs og Seminar

Nytt og spennende fagseminar fra Compete

Nytt seminar 16 august etter oppfordring – Hvordan kan en person snu en hel organisasjon?

Vi gjentar suksessen med vårt juni seminar – Hvordan kan en person snu en hel organisasjon?

I juni satt vi opp et seminar med fokus på omstilling og endring gjennom tydelig strategi og lederskap. Vi fikk tilbakemelding om at mange ikke kunne stille på grunn av en hektisk hverdag. Vi kjører derfor en reprise av seminaret nå i august.

Agendaen er som sist – Finnes det likhetstrekk på tvers av kategorier og bransjer mellom virksomheter som vinner frem i markedskonkurransen og tjener mer penger på investert kapital enn sine konkurrenter? Finnes det metoder, verktøy og tankegods som beviselig skaper varige konkurransefortrinn, uavhengig av type virksomhet? Hvorfor er det noen selskaper som lykkes bedre enn andre? Finnes det en formel for godt lederskap?

Svaret på dette er JA. Bred forskning og praktiske case på tvers av land, markeder og kategorier peker tydelig ut grunnleggende likhetstrekk og forutsetninger for å lykkes med å bygge sterke markedsposisjoner og varige konkurransefortrinn

Compete Consulting Group inviterer til et forrykende og tankevekkende frokostseminar der vi vil introdusere hvordan selskaper som lykkes bedre enn andre tenker. Vi vil grave dypt i verktøykassen for utvikling av en tydelig strategi og introdusere nye begreper og tanker rundt lederskap under omstilling. Denne innsikten ønsker vi å dele med deg tirsdag 4 juni fra kl 08.45 til 11.00 hos oss i Fridtjof Nansens vei 1 på Lysaker. Her vil du få svært nyttig og praktisk innsikt i hvordan du og din virksomhet kan arbeide for å skape økt konkurransekraft og inntjening både på kort og lang sikt.

Seminaret er bygget på ledende teori, cases og beste praksis innen strategi- og merkevareutvikling, innovasjonsledelse og implementering.

Agenda

  • Frokost og mingling fra 08.30-08.45.
    • Velkommen
    • Hvordan skape en konkurransekraftig og unik strategi – utvikling av en bærende ide som navet for hele organisasjonen
    • Den nye formen for lederskap – hvordan få organisasjonen med deg på utfordrende endringer

Seminaret starter klokken 08.45 og varer til 11.00

Tid og sted

Tirsdag 16 august 2018, kl 08.30 – 11.00
Villa Lysaker, Fridtjof Nansens vei 1, LYSAKER

Påmelding nederst på siden (scroll ned)

Foredragsholdere

Henning Karlsen
Henning er faglig ansvarlig og partner i Compete Consulting Group. Han har hjulpet norske og internasjonale virksomheter med å utvikle og implementere sine konkurranse og merkevarestrategier gjennom 20 år. Henning har på mange måter utviklet faget helhetlig merkevareledelse gjennom å tydeliggjøre sammenhengen mellom forretningsstrategi, konkurransestrategi og merkevarestrategi. Han har en MSc i Consumer Sociology og International Marketing & Strategy, og han foreleser både ved London Business School, London School of Economics og CELSA (Sorbonne, Paris). Henning har forsket på likhetstrekk mellom virksomheter som lykkes over tid, og er en svært ettertraktet foredragsholder. Han er også faglig ansvarlig for ANFOs merkevareskole.

Morten Micalsen

Morten har over 25 års erfaring fra analyse, strategi, kommunikasjon, media og ledelse. Han har ledet flere snuoperasjoner og har over 10 års erfaring som CEO. Sist kom han fra stillingen som CEO i MTG TV, der han ledet TV3, Viasat4, TV6 og Viafree i Norge. I tillegg til 10 års erfaring som foreleser i forbrukeratferd, metode og kommunikasjon ved Handelshøyskolen BI, har Morten ledet et av Norges største forskningsprosjekter innen kommunikasjonseffektivitet.

Morten liker utfordringer som krever både analyse og kreativitet, der finansielle mål knyttes mot strategier som skaper energi og konkurransekraft. Han kan vise til meget gode resultater med dette rammeverket.

Morten har  Master-utdanning i strategi, kommunikasjon og ledelse, og er tildelt både Mediaforums Herderspris, Fagpresseprisen og Kreativt Forums Hederspris for effektiv kommunikasjon (Stella).

Arild Kaale
Arild er partner i Compete Consulting Group og har lang erfaring fra diverse kommersielle topplederstillinger. Han begynte som markedsdirektør i SAS i Sverige før han gikk til Telenor i 202. Her arbeidet han 5 år som markedsdirektør for B2B segmentet før han startet som Chief Commercial Officer (CCO) for Telenor Montenegro i 2007. Han har også internasjonal erfaring som CCO i Telenor Bangladesh og Telenor Sverige, i tillegg til prosjektarbeid for United Airlines i USA. Sist kom han fra stillingen som CCO for Hurtigruten.

I Compete arbeider Arild med strategiutvikling, endringsprosesser og lederstøtte relatert til implementering og endring. Arild er siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og har gjennomført flere lederutviklingsprogram ved London Business School og Insead.

Påmelding