Mørke skyer på kjedehimmelen: Hvordan skal kjeder lykkes i en digital fremtid?

Nytt og spennende fagseminar fra Compete, Google Norge og Markedssjefene

Mørke skyer på kjedehimmelen: Hvordan skal kjeder lykkes i en digital fremtid?

Norge er et av verdens mest kjedifiserte land, på tvers av bransjer og kategorier. I dag står kjedene foran flere utfordringer, deriblant manglende konseptuell differensiering og en digital fremtid som utfordrer den fysiske kjedestrukturen og etablerte kjedesannheter.

Hva skal til for å lykkes som kjede fremover? Hvordan må en kjede tenke og arbeide for å lykkes i en fremtid med galopperende konkurranse og dramatisk endring i forbrukeratferd og handlemønstre?

 
Google Norge, Compete og Markedssjefene ønsker deg velkommen til et forrykende formiddagsseminar om fremtidens retailvinnere, bygget på ledende empiri og beste praksis fra inn- og utland. Oddgeir Garnes fra Google Norge og Henning Karlsen fra Compete trekker opp viktige, strategiske linjer for å lykkes som kjede fremover. Kjersti Rynning Borander og Trine Romskoug fra Markedssjefene gir et innblikk i hvilke operative grep som må til for å lykkes når strategien er lagt.

Agenda

  • 08.30 – 09.00: Registrering, frokost & mingling
  • 09.00 – 10.30: Tenk helhet – vær unik. Viktigheten av en helhetlig, konseptuell strategi som en driver for vekst. V/Henning Karlsen | Compete
  • 10.30 – 11.30: En helhetlig strategi drevet av digitaliseringens kraft. Hvordan innsikt og skreddersydd kommunikasjon kan hjelpe din topplinje. V/Oddgeir Garnes | Google Norge
  • 11.30 – 12.00: Fra teori til praksis. Hvordan lykkes med det operative når strategien er lagt? V/Trine Romskoug og Kjersti Rynning Borander | Markedssjefene

Tid og sted

Onsdag 10. april kl. 08.30 – 12.00
Google Norge, Bryggegata 6, 4. etg, Aker Brygge

Seminaret er gratis.

Foredragsholdere

Henning Karlsen
Henning er faglig ansvarlig og partner i Compete Consulting Group. Han har hjulpet norske og internasjonale virksomheter med å utvikle og implementere sine konkurranse og merkevarestrategier gjennom 20 år. Henning har på mange måter utviklet faget helhetlig merkevareledelse gjennom å tydeliggjøre sammenhengen mellom forretningsstrategi, konkurransestrategi og merkevarestrategi. Han har en MSc i Consumer Sociology og International Marketing & Strategy, og han foreleser både ved London Business School, London School of Economics og CELSA (Sorbonne, Paris). Henning har forsket på likhetstrekk mellom virksomheter som lykkes over tid, og er en svært ettertraktet foredragsholder. Han er også faglig ansvarlig for ANFOs merkevareskole.

Oddgeir Garnes
Oddgeir er kommersiell direktør i Google Norge, og leder salg av Googles markedsføringstjenester i landet. Han har et spesielt ansvar for områdene teknologi, retail, bilindustri, media og underholdning, B2B og helsetjenester. Oddgeir har jobbet i Google i 13 år, og har i tillegg en rekke styreverv, blant annet i Ariel Holding (Bjørklund m.m), Tribe Venneforsikring og Bohus. Han er også nettverksleder for et retailnettverk i regi av Virke.

Trine Romskoug og Kjersti Rynning Borander
Trine og Kjersti etablerte marketing for hire-selskapet Markedssjefene i 2013, og har siden da hjulpet mer enn 100 norske selskaper med å bli mer synlige og profesjonelle i sin markedsføring gjennom en unik outsourcingmodell. Markedssjefenes kunder representerer et bredt spekter av bransjer, størrelser og segmenter, og med sine 16 ansatte har de solid kompetanse på hvilke operative grep som skal til for å komme i mål med strategi og KPIer.

Seminaret er nå fulltegnet. Du kan sette deg på venteliste ved å sende en mail til kontakt@markedssjefene.no. Om du har meldt deg på og likevel ikke kan delta vil vi gjerne ha beskjed til samme mailadresse.