Det handler om å skape relevant differensiering og merverdi

Vårt lag

Managing partner, strategisk rådgiver

Arild Kaale

Arild har arbeidet som strategisk og operativ toppleder i 25 år, før han de siste par årene har gått over til konsulentbransjen. Han har lang erfaring fra markeder som Norge, Sverige, USA, Montenegro og Bangladesh. Som divisjonsleder har han hatt det totale kommersielle ansvaret for sterke merkevarer som Telenor, SAS og Hurtigruten. I Telenor hadde han det totale kommersielle styringen på markedsføring, salg og kundeservice. I Hurtigruten ledet han hele den kommersielle, globale satsningen og bygde opp en sterk internasjonal salgs- og markedsorganisasjon. Arild har ledet store organisasjoner med opptil 3.000 medarbeidere.

Utdanning
Insead – Horizon program
London Business School – Brand management
BI / Indiana University - siviløkonom
Befalskolen for Ingeniørvåpenet

Arbeidserfaring

Compete Consulting Group – Managing partner
Hurtigruten – Chief Commercial Officer
Telenor Sverige – Chief Commercial Officer
Telenor Bangladesh (Grameenphone) – Chief Commercial Officer
Telenor Montenegro – Chief Commercial Officer
Telenor Business Norway – Markedsdirektør
SAS Sverige – Markedsdirektør
Låsbuakonsernet – Daglig Leder

EmailLinkedInFacebook

Partner, fagansvarlig
Visiting associate professor, London Business School

Henning Karlsen

Henning har hjulpet norske og internasjonale virksomheter med å utvikle og implementere konkurranse- og merkevarestrategier i over 25 år. Han har utviklet faget helhetlig merkevareledelse gjennom å tydeliggjøre sammenhengen mellom forretningsstrategi, konkurransestrategi og merkevarestrategi.

Henning har gjennom to store prosjekter med LBS forsket på likhetstrekk blant virksomheter som lykkes bedre enn sine konkurrenter over tid, og er en svært attraktiv foredragsholder i inn- og utland. Han foreleser på MBA programmene både ved London Business School og London School of Economics and Political Science. Han har i tillegg det faglige ansvaret for Annonsørforeningens (ANFO) merkevareskole.

Utdanning
MSc. International Business & Strategy, Handelshøyskolen BI

MSc. Consumer Sociology, London School of Economics and Political Science

BSc. Markedskommunikasjon, Norges Markedshøyskole

BSc. Sosiologi, UiO

Arbeidserfaring

Compete Consulting Group - Partner, fagansvarlig
Metro Branding - Managing partner, fagansvarlig
Brand Management Group - Fagansvarlig, strategisk innsikt
Brand Advice - Managing Partner, fagansvarlig
Christensen Lund - Strategic planning manager

Akademisk erfaring

London Business School: Visiting associate professor, EMBA, MBA program

London School of Economics & Political Science: Lecturer, Consumer Sociology

CELSA Sorbonne, Paris: Lecturer MSc marketing communication

World Brand Congress: Keynote speaker

ANFO Merkevareskole, Program responsible and head lecturer

Birmingham Business School: Lecturer, Thought leadership of Brand Management

EmailLinkedIn

Salgs- og markedskoordinator

Maria Gulseth

Maria er nyutdannet med en Master of Management and International Relations fra Oxford Brooks University, bygget å en Bachelor i Administrasjon og organisasjonsvitenskap fra Universitetet i Bergen. Hun startet i Compete januar 2024.

EmailLinkedIn