Det handler om å skape relevant differensiering og merverdi
Vårt lag
Managing partner, strategisk rådgiver
Arild Kaale
Arild har arbeidet som strategisk og operativ toppleder i 25 år, før han de siste par årene har gått over til konsulentbransjen. Han har lang erfaring fra markeder som Norge, Sverige, USA, Montenegro og Bangladesh. Som divisjonsleder har han hatt det totale kommersielle ansvaret for sterke merkevarer som Telenor, SAS og Hurtigruten. I Telenor hadde han det totale kommersielle styringen på markedsføring, salg og kundeservice. I Hurtigruten ledet han hele den kommersielle, globale satsningen og bygde opp en sterk internasjonal salgs- og markedsorganisasjon. Arild har ledet store organisasjoner med opptil 3.000 medarbeidere.
Utdanning
Insead – Horizon program
London Business School – Brand management
BI / Indiana University - siviløkonom
Befalskolen for Ingeniørvåpenet
Arbeidserfaring
Compete Consulting Group – Managing partner
Hurtigruten – Chief Commercial Officer
Telenor Sverige – Chief Commercial Officer
Telenor Bangladesh (Grameenphone) – Chief Commercial Officer
Telenor Montenegro – Chief Commercial Officer
Telenor Business Norway – Markedsdirektør
SAS Sverige – Markedsdirektør
Låsbuakonsernet – Daglig Leder
Partner, fagansvarlig
Visiting associate professor, London Business School
Henning Karlsen
Henning har hjulpet norske og internasjonale virksomheter med å utvikle og implementere konkurranse- og merkevarestrategier i over 25 år. Han har utviklet faget helhetlig merkevareledelse gjennom å tydeliggjøre sammenhengen mellom forretningsstrategi, konkurransestrategi og merkevarestrategi.
Henning har gjennom to store prosjekter med LBS forsket på likhetstrekk blant virksomheter som lykkes bedre enn sine konkurrenter over tid, og er en svært attraktiv foredragsholder i inn- og utland. Han foreleser på MBA programmene både ved London Business School og London School of Economics and Political Science. Han har i tillegg det faglige ansvaret for Annonsørforeningens (ANFO) merkevareskole.
Utdanning
MSc. International Business & Strategy, Handelshøyskolen BI
MSc. Consumer Sociology, London School of Economics and Political Science
BSc. Markedskommunikasjon, Norges Markedshøyskole
BSc. Sosiologi, UiO
Arbeidserfaring
Compete Consulting Group - Partner, fagansvarlig
Metro Branding - Managing partner, fagansvarlig
Brand Management Group - Fagansvarlig, strategisk innsikt
Brand Advice - Managing Partner, fagansvarlig
Christensen Lund - Strategic planning manager
Akademisk erfaring
London Business School: Visiting associate professor, EMBA, MBA program
London School of Economics & Political Science: Lecturer, Consumer Sociology
CELSA Sorbonne, Paris: Lecturer MSc marketing communication
World Brand Congress: Keynote speaker
ANFO Merkevareskole, Program responsible and head lecturer
Birmingham Business School: Lecturer, Thought leadership of Brand Management
Salgs- og markedskoordinator